Skip to main content
Main content

EPL club vow to probe sting claims

More Football News

Southampton chairman Ralph Krueger says allegations of improper conduct against assistant manager Eric Black are a "personal issue for him" and are not directly linked to the club.

Black is the latest individual to be named in the Daily Telegraph's investigation into alleged corruption within the English game.

The newspaper's investigations team this week began publishing information obtained during a 10-month probe which it claims "separately unearthed widespread evidence of bribery and corruption in British football".

Secretly-filmed footage of Sam Allardyce appearing to make a variety of controversial comments cost him the England job after just 67 days.

Barnsley then sacked assistant head coach Tommy Wright after the newspaper reported he took a STG5000 ($A8500) payment from undercover reporters posing as football agents.

QPR manager Jimmy Floyd Hasselbaink is the subject of an internal investigation by the Championship club after allegations made against him.

On Thursday evening, the newspaper alleged Black had offered advice to an undercover reporter posing as a businesswoman on how to bribe officials at other clubs for information on players. He denies the allegations.

Following the news Black, who was appointed to Southampton's backroom staff during the summer as assistant to manager Claude Puel, was the latest coach to become embroiled in the controversy, Krueger stressed the issues would be dealt with by his colleagues back at St Mary's Stadium in full co-operation with the Football Association and Premier league.

"Obviously under the circumstances, I focused on what I was doing here. I completely trust our club and our leadership that's there right now," he told ESPN.

"We will participate completely in the process to make sure that this is an opportunity for English football."

QPR, meanwhile, say they are "unable to proceed" with an internal investigation into the conduct of manager Hasselbaink until the Daily Telegraph fully discloses its evidence.

The Telegraph alleges the Dutchman requested a fee of PS55,000 ($A93,000) to work for a fake Far Eastern firm seeking to sell players to the club, with the former striker immediately denying any wrongdoing.

QPR pledged a "thorough internal investigation" on Wednesday evening, but on Friday morning said in a statement that they have yet to receive the required information from the newspaper in order to proceed.

The Football Association and League Managers Association also both put out statements on Thursday calling for the newspaper to share all of its evidence with them.

The Telegraph, however, has robustly defended its journalism and has explained that it has not passed on the huge amount of evidence it has obtained to the football authorities as the police have asked to see it first.

A spokesperson for the newspaper told Press Association Sport on Thursday that its "intention" was still to release "the relevant transcripts" of its investigation, once the police have reviewed the material.

AAP©2016 AAP